11111

Home

I’VE GOT THE POWER
Femcore is er voor alle vrouwen die een gezonde levensstijl belangrijk vinden.
Welke doelstelling je ook hebt: bewegen en/of afslanken. Samen maken we het waar in een prettige omgeving waar je jezelf kan zijn.
De belofte: snel en effectief resultaat. Voldoende ruimte voor gezelligheid en persoonlijke begeleiding.

Waarom kies je voor Femcore?:
• All-in training voor het hele lichaam
• Leuke groepslessen, zoals Zumba en Pilates
• Voedingsadvies op maat
• Persoonlijke begeleiding
• Prettige omgeving met alleen vrouwen

Als de meeste vrouwen denken aan fitness associëren ze dit meestal met cardio training om vet te verliezen of af te vallen. Het onderdeel krachttraining is niet zo populair bij vrouwen, terwijl je hiermee uitstekend mee kan afvallen. De meeste vrouwen zijn bang om bijvoorbeeld gespierde armen te ontwikkelen als ze beginnen aan krachttraining. Als je op een gezonde manier wilt afvallen raden wij aan om lichte krachttraining te combineren met een cardiosessie aan het einde van je training.

Waarom fitness en krachttraining voor vrouwen belangrijk is

Uit recente onderzoeken is gebleken dat krachttraining voor vrouwen veel positieve effecten kan hebben op het lichaam. Bijvoorbeeld meer spierkracht, betere coördinatie, een gezonder gevoel, sneller vetverlies en minder risico op hart- en vaatziekten. De meeste vrouwen zijn bang om gespierde biceps of enorme gespierde benen te ontwikkelen. Dit is echter erg lastig, omdat vrouwen een laag testosteron level hebben en spiergroei daarom niet zo snel gaat. Fitness en krachttraining kunnen er juist voor zorgen dat de vormen van het lichaam beter zichtbaar worden en het laagje vet sneller verdwijnt.

De meeste vrouwen hebben aanleg om vet op te slaan rondom de bekende probleemgebieden. Om deze reden hebben vrouwen meestal maar één doel met fitness: vet verbanden. Als je een sportschool binnen loopt zie je de meeste vrouwen op fietsen of crosstrainers. Deze manier van vetverbranden is op zich een prima manier om vet te verbranden, maar niet de meest ideale manier. Het beste is om krachttraining te combineren met cardiotraining. Voordat de krachttraining begint zorg je ervoor dat je een warming-up uitvoert van ongeveer 10 minuten. Vervolgens doe je 40-60 minuten aan krachttraining en voor het beste resultaat sluit je de training af met 20-30 minuten cardio. Probeer tijdens de cardio je hartslag op ongeveer 70 procent van je maximale hartslag te houden (220-je leeftijd). Zo houd je de oefening langer vol en verband je het meeste vet. De laatste inzichten wijzen uit dat dit de beste methode is om vet te verbranden. Als je aan krachttraining doet is het metabolisme van je lichaam na 3 dagen nog steeds licht verhoogd waardoor je gemakkelijker afvalt